21 feb. 2007

Sida ett - Varningen


Det är väl lika bra att jag varnar redan nu. Det är ett tramsigt och nyckfullt upptåg, detta med att göra Softglu. Det ska gudarna veta...en fullkomlig hängivelse till strunt och oordning.

Som ett bus redan på första sidan har vi namngivit porträtten på redaktionsmedlemmarna helt fel.
Den vänstra föreställer mig, Marcus, den mittersta är Jonas och den högra (som var frånvarande just då) är Jesper.
Att vi är "Höga rådet" är det första av en tröttsam mängd tröttsamma drogreferenser. Så var det på den tiden...

Pergamentet som porträtten är tecknade på är en avbild av dödahavsrullarna, gjord av Jeppe, gängets intulectuaál.

Nedan ser vi också en anska korrekt programförklaring:

OBS: Jam-serier!!

En fotbollsscen med karaktären Jan Bana, känd från ett av våra andra fansin; SerieTerapi.

Bilden med den grimaserande pojken med snäckan tror jag är från Flugornas Herre-filmatiseringen.


Hörru Jesper, du får väl börja kommentera, Vi ska väl inte låta Lars skriva?

En sak som känns jävligt skum är ju också att man får se sidan så stort när man klickar på den här på bloggen.
STÖRRE ÄN I VERKLIGHETEN.
Hade vi vetat det för tio år sedan kanske vi hade gjort fansinet mindre?
Det gjordes i A5 fööresten, det glömde jag berätta.

Ni får verkligen se vår teqnique i närbild!

Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... det där med "höga rådet" har jag inte fattat innan...
"intellectuaal", huh...

Marcus Ivarsson sa...

ja du ser, myysteriet unravels...

Marcus Ivarsson sa...

de mysteriis dom sathanas